Artykuł zrealizowany przy wsparciu serwisu keydiy.com.pl
Jeśli masz kilka rowerów, bagażnik rowerowy jest doskonałym sposobem na ich transport. Można również znaleźć różne bagażniki dachowe, które zapewniają dostęp do tylnej części pojazdu bez zaczepu przyczepy. Jeśli jednak nie masz zbyt wiele miejsca w garażu, bagażnik dachowy może nie być najlepszym rozwiązaniem. Zamiast tego możesz zbudować własny bagażnik motocyklowy DIY. Na szczęście zrobienie jednego nie wymaga żadnych umiejętności stolarskich. Jest to łatwe do zrobienia i można użyć skrawków drewna lub palety transportowej. Główne względy dotyczące projektu DIY to liczba motocykli, które planujesz przetransportować i typ samochodu, który masz.
W zależności od rodzaju przewożonego roweru, można wybrać jeden z dwóch typów bagażników: wiszący lub platformowy. Bagażniki wiszące mają maszt z ramionami, które podtrzymują rowery, natomiast bagażniki platformowe wykorzystują tace do ich przechowywania. Oba są łatwe do załadowania i rozładowania. Jednak stojaki platformowe są droższe.
Bagażniki platformowe są zwykle przeznaczone na dwa rowery. Są one droższe niż stojaki wiszące, ale istnieje mniejsze prawdopodobieństwo ich uszkodzenia podczas upadku. Ponadto, zazwyczaj mają szersze ramiona i mogą obsługiwać szerszy zakres rozmiarów rowerów. Wiele modeli odchyla się od pojazdu, aby ułatwić załadunek i rozładunek.
Bagażnik na tacę składa się z szeregu tac, które utrzymują opony roweru. Są one szczególnie poręczne w przypadku rowerów górskich. Ponadto tego typu bagażniki umożliwiają regulację podstawek, co daje lepszy prześwit podczas ładowania i rozładowywania spiętrzonych rowerów.
Jedną z najpopularniejszych marek bagażników rowerowych na haku jest Thule. Urządzenia te są łatwe w montażu i obsługują wiele różnych stylów rowerów. Niektóre z nich są nawet wyposażone w zintegrowane kliny pod koła, które zapobiegają ślizganiu się przednich kół rowerów podczas jazdy.
Niektóre z bardziej niedrogich bagażników to Rocky Mounts Backstage Swing Away i Camber 2. Modele te mają wbudowany mechanizm, który pozwala na obracanie urządzenia w przód i w tył w celu uzyskania dostępu do bagażnika.
Innym przyjaznym dla budżetu modelem jest Equip-D. Bagażnik ten wyposażony jest w półki, które bezpiecznie utrzymują rowery i znajdują się na tyle wysoko, że nie przeszkadzają w prowadzeniu rur wydechowych. Bagażnik posiada również uchwyt T ułatwiający przechowywanie.
Jeśli masz ograniczony budżet, możesz kupić bagażnik wykonany ze stali. Jednak nośniki aluminiowe są bardziej trwałe i nie będą rdzewieć. Ponadto, są lżejsze niż stalowe. Wybierając bagażnik, należy wziąć pod uwagę wagę rowerów oraz materiały, z których będziesz je ładować i rozładowywać.
Osoby poszukujące najwyższego poziomu bezpieczeństwa mogą zdecydować się na bagażnik rowerowy, w którym zastosowano trzpień blokujący. Jest to szczególnie pomocne, jeśli mieszkasz w hotelu z ograniczonym parkingiem i musisz przechowywać swój rower.
Większość bagażników motocyklowych jest wykonana z aluminium, ale są też inne opcje. Niektóre są wykonane ze stali i są malowane proszkowo. Inne są zbudowane z regulowanymi, hakowymi ramionami, które oplatają przód motocykla.